Afdelinger i Rodebutikken

søndag den 16. september 2012

Verdens bedste fødselsdag

Jeg havde Verdens.Bedste.Fødselsdag igår. I kid you not. Jeg lyver ikke når jeg siger, at jeg jo havde frygtet denne dag lidt. I forhold til Mor, og så'en. Synes det virkede unaturligt at skulle blive et år ældre uden min mor til at synge fødselsdagssang i en oktav der lige er lidt for høj, give hele fødselsberetningen, og give dagens bedste gave (fordi ens mor bare altid ved præcis hvad man ønsker sig allermest).

Men min frygt blev gjort til skamme. På det groveste.

Kl. 02:12: Første tillykke-sms. Fra X'en. Meget mærkeligt. Svarede ikke. Hvorfor skriver han?!

Kl. 06:35: Den første tillykke-besked på facebook. Årh drop det hellige "Jeg går slet ikke op i facebook-hilsner". Alle tæller, og vi ved det.

Kl. 07:49: Vågner til fødselsdagssang fra de to bedste Bedster, morgenbord med flag og levende lys, gaver og kryddere.


Kl. 08:11: Får fine, fine gaver, i form af en skøn vinrød sweater, en krave med perler, et superfint hårspænde, samt en kjole og en blazer.

Kl. 08:12: Må lige definere tøjstørrelser for min bedstemor. Hun var overbevist om, at str. 42 svarer til str. M. Do.Not. #kæmpelagenafenkjole. No worries, dog. Hun er straks gået igang med at få det byttet.

Kl. 12:00: Fødselsdagsfrokost i form af æggekage med bacon (havde selv valgt. Elsker æggekage. Jeg ved godt det er underligt. Men det smager jo godt!)

Kl. 14:30: Eftermiddagskaffe og kage hos Bedsterne, inden turen tilbage mod Kbh.    

Kl. 17.36: Har ristet i det lokale solarie, løbet 6 km, været i bad, tørret hår, bandet over hår (hvorfor vil det ALDRIG sidde, når det skal?), strøget tre forskellige kjoler, valgt kjole, lagt krigsmaling og ryddet op. 

Kl. 19:01: #Ringerpådøren. Har aftalt med Handy, at han skal hente mig, og at vi sammen skal køre ind til restauranten på Østerbro, hvor vi skal møde 4 af mine tætteste veninder. 

Kl. 19:01:37: Surprise! Udenfor står de alle 5, med gaver, Asti og kage, og råber. De er fantastiske. Og jeg blev pisseforskrækket. Og overrasket. Og helt igennem glad. Handy og min søde søde veninde havde arrangeret det hele, og jeg anede det ikke. 

Kl. 19:13: Har fået normalpuls igen, et glas Asti, og et stykke af min venindes skønne lyserøde drøm af en hjemmelavet kage:


Kl. 19:17: Gaver! Fik af mine veninder et tørklæde i koral, et armbånd, en halskæde,  og et lækkert pandebånd. 
Og Handy viste sig selvfølgelig som en stjerne. Igen. Fik en vinterjakke af ham, som jeg havde kigget på. Den passede dog desværre ikke mig lige så pænt som modellen, så den skal byttes. Men tanken var sød. Så fik jeg et par stilletter, og et wellness-ophold og to billetter til Aladdin- the Musical, som vi skal nyde sammen til oktober. Han er bare så sød. 
Alle gaverne var bare så fine, og jeg blev helt overvældet. 

Kl. 20:30: Middag på Carte Blanche på Østerbro. I øvrigt absolut anbefalelsesværdig. Vi fik gratis champagne, lækker tre-retters menu, masser af vin, og masser af snak og grin. Det endte også med at ejeren af restauranten var med til at synge fødselsdagssang, så hele restauranten kunne høre det - skønt at være centrum for en dag.

Kl. 23:30: Drinks på Mini-bar til at afslutte en helt formidabel dag og aften. Flere fødselsdagssange (nu fra en omgang fulde mænd, vi overhovedet ikke kendte. Men sjovt var det) og shots. 

Endte aftenen i sengen med Mr. Handy og med et kæmpe smil på læben, som i øvrigt stadig sidder klistret på mit ansigt. Og så er det ikke engang slut endnu. Om lidt kommer endnu en veninde forbi med kage, og lidt fødselsdagshygge, og om små to uger holder min far og jeg fælles fødselsdag for familien. 

Livet er sådan set okay, når bare man er så heldig som jeg, at være omgivet af så søde mennesker.

I øvrigt tusind tak til jer der skrev tillykke herinde. I er jo søde. 

// Over and Out 



      

4 kommentarer:

  1. Det lyder som en rigtig fantastisk dag! Stort tillykke med fødselsdagen Rodebutik, og tak fordi du deler dit liv med os :)

    SvarSlet
  2. Ih altså, hvor lyder det åndssvagt hyggeligt og skønt det hele - der er intet som at have en omgangskreds der ved lige akkurat, hvad man finder allermest hyggeligt, og det lyder til du er ganske velsignet på den front :D Stort tillykke.

    - Anne

    SvarSlet
  3. Hvor gør det mig dog bare glad indeni :) Dejlig at du havde sådan en fantastisk fødselsdag :)

    SvarSlet
  4. Tillykke med fødselsdagen! :D

    SvarSlet