Afdelinger i Rodebutikken

mandag den 5. marts 2012

Rodebutikken spørgetime # 5

Åh jeg er så træt af det hele idag..

Haves: 
- Betragtelig samling øv-oplevelser med idioter/freaks af han-køn
- Støt voksende biblioteksbøde, og som direkte konsekvens heraf, lånekarantæne
- Bums med store ambitioner på kæben
- Sikker øv-følelsesgaranti ved at se sig selv fra siden
- Kronisk craving til enten appelsiner, chokolade eller pistacienødder, som besværliggøres at tilfredsstille når ens (min) konto er tømt, og det kun er d. 5...
- Kæmpe KÆMPE savn til sin Moar og dermed generel og konstant kampesten i maven af sorg.

Ønskes:
- Normalt liv.

Nogen der vil bytte? Jeg kan også tilbyde næsten fyldt rabatkort til Baresso. Any takers?

Men nu skal det ikke blive alt for sørgeligt altså. For se lige HER. Jeg vandt den der give-away ovre hos A+K=<3 - og jeg vinder ellers aldrig noget! Så det hjalp altså ret meget på min ellers ret tarvelige mandag.

Og tjekkede da også lige SKAT efter at have siddet i kø, lige omkring så længe:


Og resultatet var.... 23 kr i restskat (pause for skæbnens ironi). Nå. Jamen da altid noget at jeg ikke sidder med en regning på 6000 kr. Så could be worse (nej det ku' næsten ej).

Nå. Nok sure miner. Jeg har jo en Spørgetime jeg skal have gjort færdig. Så her kommer de sidste 5 spørgsmål, I har stillet mig:

21. Hvor gammel blev mor?
Min mor blev 48 år gammel. Stenen er lige blevet færdig. Se lige:


22. Bedsterne – er det på fars eller mors side?
Bedsterne er på min mors side - men det er nok efterhånden tydeligt efter al det der vrøvl med regningen.

23. Hvilken tøjsstørrelse bruger Rodebutikken?
Uha det svinger. Alt efter type tøj, tid på måneden, mærker der vælger at krympe størrelserne (jo de gør, og jeg gider ikke diskutere det! Det er IKKE mig der bliver større. Basta). 
Meeen som udgangspunkt er jeg en helt almindelig sund dansk str. 38-pige, med lidt for meget på lårene, en lidt for stor trang til chokolade, men med alt for lidt rygrad til for alvor at begynde at gøre noget ved det. Men jeg har tænkt mig at melde mig ind i Fitnessworld. Igen. Imorgen. Eller. SNART! Når jeg lige har spist den her muffin.

24.  Er Rodebutikkens forældre skilt?
Jep de er skilt - det fik jeg vist også svaret på tidligere. De blev skilt i 2001/2002, og både min mor og far fandt nye kærester. Min far er stadig kærester med sin dame siden dengang, men de opfører sig som små børn. De forsøger nu for 3. gang (no kidding) at bo sammen. De er flyttet sammen og flyttet fra hinanden 2 gange før, så det er begyndt at blive fast rutine at flytte ting og sager frem og tilbage, i vores familie. Og jeg har jo også træning - 4 flytninger på 2 år. Så nu holder jeg altså lige et lidt mere permanent pitstop her i Husum (med mindre en af jer liiige står med en lækker lejlighed i København, I ikke ved, hvad I skal bruge til).

25. Er der nogen der ved at Rodebutikken har sin blog? – Hvis nej, hvordan holder jeg det så hemmeligt?
Ingen af de omtalte mænd (Gudskelov!) ved noget om bloggen. Et par veninder følger med, og en enkelt arbejdskollega (er ikke nær så slemt som det lyder - hun er skøn), som selv fandt frem til bloggen uden min hjælp. Desuden har jeg på det sidste haft en lille fornemmelse af, at min papsøster på 15 har fundet min blog - så hvis hun har må hun da godt lige give en lyd (Jeg lover ikke at ændre indholdet, hvis hun nu skulle følge med. Unge piger har godt af at høre sandheden. Om mænd. Og livet. Og alt det indimellem. Intet rosenrødt her. Bare livet, som tilnærmelsesvis kan sammenlignes med en klassiker fra Pølsevognen: En krasser med det hele.) 
Og hvordan holder jeg det hemmeligt? Tja, jeg siger det bare ikke til nogen. Faktisk. 

TADAAAA! Det var faktisk alle jeres spørgsmål. Fra jer til mig, og lige tilbage igen. Jeg håber I fik hvad I ønskede, og hvis ikke, så skal I da være velkomne til at spørge løs igen.

Nu vil jeg forsøge at slæbe mig ud af sengen og få pakket en taske - turen går imorgen (igen igen) til Aarhus for studier. Prøv at spørge om jeg gider. Det behøver I ikke, jeg gider ikke.

// Over and out

4 kommentarer:

  1. Tak for et rodet og hyggeligt indblik i dig og dit liv. Spørgerunden var en brand sjov idé!:o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da så uendelig lidt, Fru BB :) Jeg er da bare glad for du følger med. Og jeg er glad for du kunne li' Spørgetimen.

      Og stay tunet - der kommer muligvis snart mere af den slags i nærmeste fremtid :)

      // Rodebutikken

      Slet
  2. Jeg elsker din blog!
    Jeg sidder lige og pladre dine gamle indlæg igennem, fordi jeg ikke kan få nok! :D

    Mente du det med Baresso rabat-noget? :O

    Ha' en god dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da en dejlig kompliment at få - tak! :D
      Bliv endelig hængende - der er altid plads til en mere i rodebutikken :)

      Åh ja, I den situation ville jeg med glæde have byttet mit baresso-rabatkort for et normalt liv. Nu er det dog brugt. Til at drukne sorgerne i Chai-Latte :P

      Hav en skøn 1. maj!

      //Rodebutikken

      Slet