Afdelinger i Rodebutikken

fredag den 7. oktober 2011

Ja undskyld mig..

.. Men må éns chef godt kalde én "Søde"?

aaarh hva'?

Der bør da være visse limitations på disse "øgenavne" (ja, det er det altså når de kommer fra ens -betydeligt ældre- chef)
Altså er det bare mig der er snerpet eller hvad? Personligt synes jeg bare det er out of line. I det hele taget er alt det der kælenavnsfis gået lidt over gevind. Hvorfor skal vi nu for eksempel alle sammen til at kalde hinanden "skat"?
I min verden er det altså en kæreste-ting. Ikke mellem veninder - sorry to say, men jeg synes det lyder underligt, og ville føle mig så dum hvis jeg skrev det! Det er slet ikke mig. De ved jo for pokker jeg holder af dem, uanset om jeg kalder dem skat eller ej - det bliver bare så underligt og klistret i mit hoved. Og desuden kan jeg ikke lade være med at tænke på min lillesøster på 15 når jeg ser det, der har, hvad jeg efterhånden betragter som mani med at kalde ALLE Skat - helst efterfulgt af en masse kyssesmiley'er ( :-* ) og <33.

For mig går det specielle af, når det bliver voldtaget på dén måde! Stakkels ord, altså.

Og for lige at vende tilbage til "søde"  - det kan jeg kalde flirts, venner og veninder - jeg kalder ikke min Chef (!!) det, og vil heller ikke kaldes det af ham! Det er unaturligt, og i mine øjne, uprofessionelt. Men hvad ved jeg. Måske gjorde han det bare for at være rar.

Men det kan ikke bide på mig! Jeg er Husum-genser - jeg er mistroisk overfor alt - I Husum er der altså ikke nogen der gør noget bare for at være "rare". De vil en af tre følgende ting:

1. Stjæle din taske/ mobil / pung/ nøgler.
2. Bortføre dig ind i en skummel gyde og voldtage dig
3. Tjene penge på dig

Og sådan er vilkårene bare på Vestegnen. No shit. Og det er der sgu ikke meget "søde" over!

Nu vil jeg forsøge at fortrænge den traumatiske hændelse med at se forstyrrede videoer med tykke mennesker og glæde mig til en tur i fredagsbaren på studiet senere med efterfølgende aftensmad med min SØDE studieveninde. (Og hvis ikke jeg havde et forkvaklet forhold til "skat" så ville hun nok være en af de få jeg ville kalde det. Men nu må hun altså nøjes med andre åndssvage kaldenavne som jeg dog synes er knap så lallede og 8.klasse-agtige. Og masser af <33)

// Over and out - fra den SØDE

Ingen kommentarer:

Send en kommentar