Afdelinger i Rodebutikken

mandag den 3. oktober 2011

Du ved du er i Husum når:


- der bliver råbt "lille danskerluder" efter en, og det anses som en helt almindelig gestus

- der går en dame rundt, kun iført pelsvest og klipklappere

- der kører politi forbi 5-7 gange om dagen

- hveranden du passerer på gaden er iført turban/rosenkrans/sari/tørklæde/sandaler/burka.

- der høres "knaldrøde gummibåd" i baggrunden når værtshusdøren til pubben "Lord Nilsson" går op og i, og den akkompanieres af manderåb og flaskeklirren.

- man kan høre brudstykker af det her når døren til ens arbejdsplads står åben, og bimmere og mercere med pelsindtræk og wunderbaum triller forbi.

- kunder kommer ind og spørger: "Har I den budik til sald, for jeg vil åbne den grønthandler, met min fætter, hva?"

Det var så lige dagens observation.
Igår fik jeg hygget med en veninde, og fik set hendes nye lejlighed. Rigtig fin - nu hader jeg min egen endnu mere. Godt min far kommer idag og sætter ting op. Så kan det være jeg igen finder lysten til at bo der, når den bliver beklædt med flere krystaller, gardiner og nips.

Håber at alle nyder livet, solen, og kærligheden - føler lige for at nævne at der er 7 uger til NZ kommer hjem. Weee!

// Over and out

Ingen kommentarer:

Send en kommentar