Afdelinger i Rodebutikken

lørdag den 1. oktober 2011

Dårlig arbejdsmoral...

... er det noget jeg har? Øh ja det tror jeg da nok lige det er.

Men det var også fordi altså. Jeg var lidt små-slatten og halvsyg i torsdags, så ringede mig syg hos mægleren. Så tænkte jeg at jeg ville bruge dagen på at sove og så tage på arbejde i banken om aftenen, så jeg kan få nogle penge i kassen. Plan gik fint. Lige indtil folk begyndte at tale om fyraftensøl fordi en af mine ledere havde sidste arbejdsdag. Årh okay så. OG DET ER LIGE HER DET GÅR GALT. Lige præcis her. I det øjeblik jeg vælger at svare "Så kun en enkelt". For det er jo løgn. Not gonna happen, and we know it. Nå, gik derefter over til plan b: Tag en enkelt øl, på arbejdet og gå derefter hjem. One down. Så begynder folk om at tage videre og få en mere. Og her begår jeg så fejl nummer to: tager med. Mens jeg messer indeni hovedet "Kun en enkelt, kun en enkelt". Jaja, frøken.

Og wupti blev klokken 3, og jeg var på vej hjem, standervissen og 245 kr fattigere. Jamen hold nu op.

Men det var skægt. Og oplysende. Det kom ud, at grunden til min chef er stoppet, er fordi han er blevet kærester med min anden chef. Åååårh. Så sødt. Og så lagde min nærmeste leder (igen) an på min veninde/Kollega. Selvom han har en kæreste. Skal lige have spurgt hvad der skete efter jeg var gået. Så i hvertfald både some dirty dancing og hænder stik syd for hvor de burde være.

Nå. Og så kommer vi så til den dårlige arbejdsmoral. For "kom til" at melde mig syg fredag også, som direkte konsekvens af en blanding af ringe moral, tømmermænd og ikke-tilstedeværende viljestyrke. Plus sygdom som nu for alvor er brudt ud på grund af, hvad der føltes som et halvmarathon gennem indre by uden jakke for at nå natbussen.

Øjh.

Nu vil jeg bruge aftenen på at samle resterne af min værdighed og sætte alt ind på at være toptunet stjernemedarbejder imorgen. For måske at mindske den dårlige samvittighed der føles som en klam hånd over mig.

Fik i øvrigt gået helt amok i IKEA, ILVA, Tiger og Søstrene Grene i mandags med mutti, og har nu købt mig fattig i lamper, tæpper, vaser, malerier, tekopper, stearinlys, hylder, gardiner og meget mere. Og min far kommer mandag og hænger op. Så begynder det efterhånden at ligne et hjem.

Nu vil jeg sætte mig til rette i sofaen, med en blanding af lettelse og skuffelse over ikke at skulle drikke i aften som ellers var planen - sidst jeg gjorde det gik jo ikke så godt, kan man sige.

// Over and out

Ingen kommentarer:

Send en kommentar