Afdelinger i Rodebutikken

fredag den 26. august 2011

Pest eller kolera...

.. Hvad skal man vælge? Sådan har jeg det lidt. Valget. Det er det jeg taler om. Som de vælger at holde på min fødselsdag, sku! Jaja da. Så nu går den vilde jagt efter stemmer. Valgplakater skyder op som padehatte, og Helle sidder sikkert derinde på borgen nu, og gnider sig i sine små fedtede hænder og et smil på det åh så anti-appellerende ansigt. Jeg kan ikke li' hende. Så er det sagt. Men på den anden side så er Lars også bare en forskræmt lille mand - Og hvad er der så tilbage?
Nok om det. Jeg er allerede træt af det.

Jeg skal til min kusines "Velkommen til Danmark"-kom-sammen i aften. Prøv at spørge om jeg gider. Hun bor i Australien, og jeg har set hende 5-6 gange i mit liv. Tops. Og jeg er så træt at jeg kunne flå en kanin, bare for at ligge på skindet (sorry, eventuelle dyre-elskere. Jeg kan bare ikke med dyr. Og de kan ikke med mig. Jeg bliver altid bidt, stukket, revet eller kradset. Så dyr, not my thing. Med mindre det er en rabbit, og den kan vibrere. Så kan vi tale om det.)
Anyways, så ved jeg ikke lige hvorfor jeg skulle stå klar med flag og frikadeller og være parat til at sige: "Oh so good to see you" og "I missed you so much!" Gu har jeg da ej savnet hende, og hun har ikke savnet mig. Slut. Så kan ikke rigtig se pointen. Men det kan min far. Og insisterer på at jeg skal med, og være familie-social. Hold da op. Vi skal også til bryllup imorgen med hele den pukkelryggede ( En af mine onkler skal giftes. Igen.) Så i min optik er det lige lovlig meget familie for én weekend.
Kan man fake en akut opstået influenza? Som er gået over til imorgen? For jeg skal altså ikke gå glip af bryllup. Trods alt. Skal stå og fnise nede bagved sammen med min anden onkel. Af brudeparret, som jeg virkelig glæder mig til at se. Bruden har aldrig nogensinde brugt make-up (Ja, det er altså en nødvendighed i min verden, når man er så grim som hun er. Sorry to say. Men det er hun altså.) og går i fodformede, og har ryger-tænder. Vi har væddet om, om hun har de fodformede på imorgen. Og om hun bærer hvidt. Jeg er spændt på udfaldet.

Udover det så sidder jeg bare på arbejdet og hygger - Her er absolut ingenting at lave, så vi snakker, og hygger, og ser tv2 news, hvor Pia K på nuværende tidspunkt, toner frem i al sin vælde. Hun ser træt ud. Er det hårdt, Pia? Sådan at hapse efterløn, sætte grænser for hvem man må forelske sig i, sætte pigtråd om landet og fylde skolerne op til bristepunktet? Gå hjem og tag en lur. En lang en.

Nå, jeg må hellere videre med at lave ingenting. Det skal jo også passes. Måske kommer der snart et nyt indlæg et andet sted i cyber? Tjekker lige. Igen.

// Over and out

3 kommentarer:

  1. Jeg håber du overlevede aftenen i går? Det lød i hvet fald som en rimelig stille fredag, der bare skulle afsluttes med noget man virkelig ikke gad.
    Og du må lige give en update på brylluppet! Med sådanne væddemål der er indgået bliver man jo nødt til at vide hvem der vinder.
    Jeg håber du får en god dag.
    P.S. J er ude af billedet igen.

    SvarSlet
  2. Jeg overlevede både fredag og lørdag, heldigvis.
    Mht. det famøse bryllup, så bar hun en cremefarvet blondesag til knæene, havde små sorte sko med en lille hæl (!!!) på, men dog ingen makeup. Det havde også været i overkanten.

    Okay, valgte han hende den anden? Idiot.

    // Rodebutikken

    SvarSlet
  3. Åh, det var godt at høre. Jeg kender godt det med familie arrangementer som man ikke gider.
    Uha uha, ja så ville make-up da havde været alt for meget.

    Ja, det gjorde han. Nu er han bare en taber-røv med ører.

    SvarSlet