Afdelinger i Rodebutikken

lørdag den 16. juli 2011

Hemmeligheder og herligheder

Lørdag. Fridag. Tænkedag. Tanke-dag. Tid til at holde fri, tænke, tanke op og håbe at verden vender ligeom lidt, og alt bliver præcis som man vil have det.
Antal gode gerninger idag:1.
Skulle ned og købe yoghurt for de mønter jeg havde brugt 20 minutter og gennemrodning af 34 tasker for at finde, da jeg pludseligså en lille bitte frø på fortovet. Jeg samlede den op og gik over til et grønt område, og satte den ned. Jeg overvejede at kysse den. Men igen, han ville jo alligevel ikke dukke op med et sæt og i en sky af tryllestøv midt i Husum. Man må beregne rejsetid fra NZ. Kunne selvfølgelig godt have kysset den alligevel og givet den noget at fortælle vennerne om- men jeg ved ikke om frøer går op i den slags, eller om det hele handler om hvor mange fluer man fangede igår.
Antal "Nynne-moments": 1.
Tabte selvsamme dyrtkøbte yoghurt lige indenfor døren, og med et kæmpe splat så jeg pludselig gangen blive dekoreret med stråler af en hvid, tyk banan/pære-yoghurt glasur. Yup. That's just life, rodebutik-style.

Nu har jeg gemt mig blandt puder og edderdunsdyner, ser Tour de France og venter på at livet bestemmer sig for at dagen idag ikke skal volde mig flere problemer. Får piger til middag i aften, lejligheden er bombet og alle de tonsvis af duftlys, blomster, dekorationssand og dybt intellektuelle bøger der skal give indtryk af et dybsindigt og kultiveret liv ligger i en stor bunke og glor olmt på mig, mens man næsten kan fornemme hvordan det hele skriger til mig:"Vi nægter at samarbejde eller på nogen måde komme til at se ligeså lækkert og designer agtigt ud som i Vakre (svensk indretningsmagasin som min mor har stopfodret mig med siden barndommen og har fået mit barndomshjem til at ligne svenskødegård på 56 kvm i Gladsaxe). Hjælp.

Dagens positive one, som faktisk ikke engang er fra idag, er at jeg har fået svar fra down under. Mr. Right har skrevet. Har skrevet om alle de fede ting han ser, alle de cool mennesker han møder, og alle de seje ting han skal opleve. Manden har meldt sig til bungee-jump! Super fin og fed ide, hvis ikke jeg lige havde set en video på youtube hvor en gut der springer bungee ud over en flod, får bidt hovedet af af en krokodille. Men det er ikke det værste. Han fortæller at han har mødt en pige. En dansk pige, fanme! Ham: "En rigtig sød dansk pige, som jeg snakker super godt med" Mig: "Ej hvor fedt, så kan I rigtig bearbejde indtrykkene sammen!" Mig i virkeligheden: "Jeg prøver at bevare illusionen om at jeg overhovedet ikke er den jaloux type, og synes det er love, peace and harmony at du bare bonder helt vildt med en irriterende pæn pige - facebook-stalket: tjek, mens jeg bare sidder her og kukkelurer, og det nærmeste jeg kommer på ud-af-kroppen-oplevelser og nye venskaber, er mødet med den nye kassedame der skuler når man febrilsk prøver at skjule at man virkeligt udnytter tilbuddet på maxi-bind og tamponer, og med vilje og uden samvittighed smadrer den fæstning man har lavet på båndet ud af havregryn og bananer. Jah, livet er vildt i Husum!

Sjovt at man egentlig prøver at gøre noget så naturligt som det røde, til en hemmelighed. Ligesom man er ved at gå i brædderne af skam når man køber kondomer eller graviditetstest i døgnnetto. Ikke samtidig, dog. Det ville være lidt underligt. Men for lige at ridse op, så bare ved at tænke i 5 minutter er jeg kommet på nedenstående, fuldstændigt vanvittige hemmeligheder. Og jep, de er helt ægte, så lad lige være med at sige noget videre..

1. Jeg er mega bange for aldrig at blive gift.
2. Samtidig er jeg mega bange for at blive gift med en jeg ikke elsker.
3. Nogengange kigger jeg på mine veninder, og forestiller mig hvordan de ser ud når de har sex.
4. Jeg er totalt rædselsslagen for at blive allergisk overfor make-up (jamen helt ærligt. Jeg er et usselt menneske)
5. Jeg har et brændende ønske for at gøre noget der kan ændre verden eller vores mde at gøre bestemte ting på. Jeg ved bare ikke hvad.
6. Jeg er så bange for at fremstå som uintelligent når jeg netop prøver at vise min intellekt, at jeg nogengange med vilje spiller dum.
7. Jeg er lidt stolt af at have en IQ på 127, men har aldrig sagt det til nogen. Jeg måler den faktisk jævnligt for at måle om jeg bliver dummere eller klogere.

Der følger sikkert flere hvis man for alvor tænker sig om. Da jeg på min sidste halv-årlige london-tur gik en tur i Waterstones (boghandel) fandt jeg Frank Warrens "Postsecret" der også tildels har inspireret til dette indlæg, da denne bog er spækket med hemmeligheder. Bogen er en samling af hundredevis af anonyme postkort som forfatteren har stået og udleveret og lagt eller gemt rundt omkring i USA med sin adresse på, og bedt folk om at dele en hemmelighed og sende den til ham. Bogen er fyldt med sjove, alvorlige, ulækre, søde og mystiske hemmeligheder som inspirerer til at se dybere ind i sig selv efter egne hemmeligheder, hvordan vi påvirkes af dem, og ikke mindst hvordan vi påvirkes når de ikke længere er hemmelige.
En bog der igår, da jeg fandt den i en flyttekasse, gav stof til eftertanke og samtidig tilfredsstillede det lille monster der sidder inde i en, som elsker at grave i andres hemmeligheder. Mums.

Nå, nu vil jeg hoppe ud af bjerget af dyner og puder, angribe nipset og krimskramset og forsøge at få lejligheden til at stråle af overskud, inden jeg får gæster.

Over and out!

Ps.:
8. Jeg har en mani der gør at jeg har en sygelig trang til at fremstå bare lidt mere tjekket end mine veninder- de ved ikke hvordan her ser ud bare en time før de kommer, og håber aldrig de kommer til det. Måske er der et lille desperate housewife-gen i mig?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar