Afdelinger i Rodebutikken

torsdag den 4. september 2014

First World Problems

Siden jeg nu har indvilget i at rykke teltpløkkerne op og flytte til Waterloose Scandaloose, er der fulgt en række beslutninger med, som jeg ikke havde forudset ville være så svære som de pt. synes at være.
Tænk at sådan noget som farvevalg kan være så opslidende!

Egentlig er jeg jo ret heldig, da Bornholmeren i forbindelse med indflytning af østrogen på hans tidligere enemærker, fuldstændig (eller ihvertfald tilnærmelsesvis) har givet mig frie tøjler ift. indretning. Men for fanden, sikke et ansvar! Derfor er jeg gået over til vis-et-billede-og-vent-på-dommen-taktikken.

Jeg har derfor primært brugt de sidste par uger på at præsentere møbler/ farver / ideer, og så har han blot skulle sige ja eller nej. Indtil videre er statistikken dog udelukkende faldet ud til min fordel, og vi er bl.a. blevet enige om at bestille dette sofasæt fra Sofakompagniet:

Er det ikke bare skide pænt?? 

Er kæmpe fan af det allerede. Desværre er der ventetid, svarende til en kvart graviditet, hvilket dæmper begejstringen en smule. Jamen helt ærligt?? 12 UGER?! Og pt. er der gået 2… 

Så er det heldigt at vi pt. får tiden til at gå med at rydde værelser, smide ud, slibe gulve, tørre gullv-sliber-støv af, vaske gulve, flytte møbler, sælge møbler og diskutere farver til væggene.

Og det der med farvediskussionen er heldigvis snart slut (håber jeg). Endnu et af mine geniale påfund er, at have en enkelt støvgrøn/mintfarvet væg i stuen. Tror det bliver top fedt. Men er i klar over hvor mange typer grøn der findes??? Jesus. Var helt modløs da vi forlod flügger forleden, efter at være blevet introduceret for 900 forskellige favenuancer indenfor indendørs maling, og var tæt på at opgive projektet. Men Bornholmeren synes faktisk om ideen, og i fællesskab (hallå! Så så man lige mig indgå i noget par-opstilling!) fandt vi frem til 3 forskellige nuancer. Og her til morgen har vi vist endelig fundet en vinder. Yay!



Så mangler vi bare at probat-behandle (hold op en masse ny viden man får, når man sådan sætter i stand. Inden vi er færdige har jeg nærmest hele første semesters pensum på jern-og-brædder-uddannelsen på plads!) gulvet et par gange, og SÅ skal der males næste uge.

It's getting closer. L**t.


// Over and Out

7 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt at du er tilbage, for hold da op du har været savnet!
    Og så sejt at du flytter sammen med ham - al held og lykke der :)
    Jeg er nu også rent misundelig på det der sofasæt, det er jo skide pænt! :)

    SvarSlet
  2. Jeg er så meget fan af sofaen. Retro i stil og materialet, elefantfarvet og stadig til at smide sig i - kan kun være et hit.

    -Anne

    SvarSlet
  3. Har ventet og ventet.. endelig er du tilbage :) FEDT, lykke til med det hele. Glæder mig til at læse med.

    SvarSlet
  4. Hvor er du bare blevet sat. Men jeg elsker dig stadig....eller...det er sådan noget man siger, du ved ;-)
    Glæder mig til at læse om Rodebutikken i downtown Vandløse - nu som en holden kvinde

    SvarSlet
  5. SKIDE pænt. Øv, jeg er misundelig! Godt, at du er tilbage!

    SvarSlet
  6. Shiiiit det' pænt! Er sikker på at det er ventetiden værd.

    SvarSlet
  7. Hvor er det smukt.. Men tænker at det er en ret lange graviditet du snakker om.. For mig var der i hvert fald gået en tredjedel af graviditeten da jeg rundede 12 uger :)

    SvarSlet