Afdelinger i Rodebutikken

mandag den 26. maj 2014

Jeg, en hækler

Var til hæklekursus. Fik at vide at der fandtes hæklere og strikkere. Og at jeg nu var hækler.

Ved ikke om jeg faldt så godt ind i rollen - bandede en del. Foran alle de pæne østerbroere, med perfekt opsatte rodeknolde og orden i økonomien.
Stemningen var dermed en smule kontrastpræget fra start, og måtte sande at jeg ikke havde været hjemme da de sendte ordensreglementet for "ophold og generel acceptabel opførsel i 2100" med bud, for allerede 5 minutter inde i arrangementet begik jeg åbenbart dødssynd ved at hælde den fremstillede kaffe op i krus, og tage en lille kage.
Seks gange perfekt makeupbelagte ansigter inkl. tjekket kursusinstruktør så på, mig som om jeg ligeså godt kunne have kravlet op på bordet og kastet mig over kagerne i Gollum-lignende positur.

Blev kun værre da kagen viste sig, både at være en "krummer" og en "knaser".


Lort. Cyklede hjem til 2200 uden at blive efter kurset og "hyggesnakke" om tøj til alle deres Agnes'er og Vilhelm-Emil'er, og om hvor hårdt det er at have en hyggebutik ved Trianglen, og samtidig skulle passe hus og mand i herskabslejlighed med kig til Søerne.



Men lærte da lidt. Og er i gang med noget blæksprutte, som jeg har hørt er et godt begynderprojekt. De der arme er godt nok nogle kællinger, men al begyndelse er vel svær. Og tror faktisk at jeg er ved at blive lidt afhængig - det er jo så hyggeligt! Så mangler jeg bare at lære at forstå en opskrift som ikke er en youtube-video, og dernæst at finde ud af, hvor man køber sådan nogle opskrifter. Synes bare det er lidt overkill at købe en hel bog med baby-opskrifter, bare for at tilfredsstille ens hemmelige craving om at hækle et par babysko.

Alt i alt, slet ikke noget dårligt "1. projekt på 2014 Bucket List"!

// Over and Out - fra Hækleren

 

3 kommentarer:

  1. Hej Rodebutik,

    Don't worry - det med opskrifterne kommer hurtigt :-)
    Du kan på www.garnstudio.com finde rigtig mange gode opskrifter (GRATIS) samt vejledningsvideoer på de sting du ikke kan.

    Rigtig god fornøjelse med dine fremtidige hækleprojekter.

    Heidi

    SvarSlet
  2. Haha hvor er det godt! :D Du er fandme sej, at du sådan tropper op til et hæklekursus. Og hvordan skulle du også vide, at kaffen og kagen kun var til pynt?! Jeg glæder mig til at se et billede at en hæklet blæksprutte eller en babysko!

    SvarSlet
  3. Hej.
    Har lige opdaget din blog. Du er rigtig god til at beskrive hvad du ser, oplever og hvilke tanker du gør dig.
    Der er rigtig mange gode, sjove og gratis opskrifter rundt i bolgland. Prøv momsemor, hun har mange opskrifter både på dyr/figurer men også på forskellige bedstemor firkanter. Det er både for begynder og dem der er mere øvede.
    Du skrive i et tidligere indlæg, at du kunne tænke dig at troppe op på det lokale plejehjem, men mangler modet. Jeg har arbejdet meget med gamle og ved af erfaring, ihvertfald for jyske gamle, at de ville elske at kunne hjælpe et ungt menneske. De kommer til at føle at de er noget værd igen, kan få en betydning for andre, så det ville ikke kun være dig selv du hjælper, men også et venlig gammel menneske. Så to fluer med et smæk, frivillig og lære at hækle.
    En god ide er nok at få kontakt med et personale for at spørge om hvem der ville kunne hjælpe dig.
    Rigtig god fornøjelse og held med hælerierne
    Vh Dorte

    SvarSlet