Afdelinger i Rodebutikken

tirsdag den 18. februar 2014

Dining Week, Valentine & røven i vandskorpen

Har det pt. som om, at jeg aldrig når at trække vejret og lade op, inden det der liv igen insisterer på at presse mig til randen af fornuft.
Skolen har overvældet mig med alle sine nye indtryk, rutiner og begreber, og det har resten af mit liv ikke rigtig fattet - i hvertfald kører det stadig lystigt videre og jeg hænger på med fingerspidserne.

Men jeg tror (håber?) at de fleste andre studerende har det på samme måde.
Slagelse og jeg er ved at lære hinanden at kende - ved nu, at uni praktisk talt ligger placeret ovenpå skinnerne, og jeg derfor tilnærmelsesvis bliver kørt til døren hver dag, af det kære DSB.
Ved desuden, at man fra direktionens side formegentlig har besluttet, at almindeligt toiletpapir er overvurderet, og derfor har udstyret samtlige toiletter med en anordning, der konsekvent kun spytter ét enkelt, lowbudget stykke papir ud, i størrelsen 7*7 cm, og så tyndt at du kan se igennem det.

… Det har resulteret i væsentligt længere ophold på skolens toiletter end normalt, da jeg hver gang insisterer på en kamp om at få en mængde papir ud, der som minimum sikrer, at jeg ikke risikerer våde fingre - en kende besværligt, irriterende og en smule pinligt, når ens helt nydannede studiegruppe står udenfor og venter…

Men ellers går det ok. Sådan da.

Heldigvis har jeg jo Bornholmeren, der igen igen viser sig som dagens mand, og i sidste uge tog mig med langt væk fra bøger, excel-ark og efterspørgselsfunktioner, og med ud til CPH Dining Week.

Egentlig pænt lækkert at få andet end rugbrød og yoghurt for en gangs skyld.

Torsdag var vi på Kungfubar2, og fik lækker asiatisk mad. Er man til sushi, er stedet her lige sagen.


Fredag tog han mig med på Nimb, som jo i sig selv er ren lækkerhed. Snobbet, men lækkert, og utroligt sjovt at sidde og være helt normal blandt meget (synes de selv) fine folk.
Maden var lækker, og bagefter gik vi på Dalle Valle (det ved man hvad er!) og fik dobbelt op på drinks.


Slet ikke ringe! Det er første gang jeg deltager i Dining Week, men bestemt ikke den sidste - vejen til mit hjerte går helt sikkert gennem maven.

Og så kan jeg godt klare en måned mere med rugbrødsmadder og kylling/pasta-kombinationer.

// Over and Out

6 kommentarer:

  1. Haha! Har det på præcis samme måde med toiletpapiret på campus. Hiver også konsekvent 5-10 stykker ud, i frygt for våde fingre. Økonomi frem for hygiejne, lader det til de tænker i Slagelse. Men godt du er faldet godt til.

    SvarSlet
  2. Ej, hvor ser det dog godt ud!
    Studiestart er sgu altid forvirrende, håber du falder til - kaffe hjælper!

    - Anne

    SvarSlet
  3. Dinning week er et genialt koncept - jeg var på Nørrebro bryghus en skøn og god oplevelse

    SvarSlet
  4. Studerer du i Slagelse?! Det er fuldstændig gået min næse forbi, selvom jeg eller prøver at følge med herinde? :D Jeg bor jo i Slagelse!

    Hvis du vil snage lidt i graviditeten, så har jeg taget bloggen op igen ;)

    SvarSlet
  5. Du skylder os en sexet nytårs-historie, Sødeste Rodebutik :-)

    / Maria

    SvarSlet
  6. Kuk - kuk, hvor er du? Jeg savner din blog.

    SvarSlet