Afdelinger i Rodebutikken

søndag den 1. december 2013

Klar, parat, jul!

Ja, jeg må jo også forsøge at fylde bloggen (og livet) med ande ting end glæderne ved et arbejde i den danske detailhandel, hvor jeg på daglig basis beriges med en bred vifte af kundetyper.
Skulle I alligevel savne et lille oprids af ugens betjeninger, kan jeg i flæng nævne kunden med bussemand ud af næsen (mandag), kunden der havde en så distinkt lugt, at andre kunder flygtede (tirsdag), kunden der inviterede mig ud (tirsdag og torsdag - forskellige mænd), og den søde, søde men ekstremt forvirrede ældre kvinde i el-kørestol, der i to timer kørte hvileløst rundt i butikken, og ledte efter en taske, hun formegentlig aldrig havde haft med ind i butikken (og som i øvrigt flere gange bakkede ind i stativer, kunder og ansatte. Og det var så torsdag.)

Anyways. Kickstartede julemåneden allerede i fredags med en familietur til Gisselfeld Julemarked på sydsjælland. Et utroligt hyggeligt sted med små stande med lokalt håndværk, julepynt, slik og andre specialiteter, og hvor man i ro og hyggelige omgivelser kunne få skruet op for julestemningen. Købte lidt småting til Bedstemor, spiste mig mæt i chokolade-smagsprøver og hyggede med familien, mens mørket faldt på i bedste Morten Korch-stemning.

Igår oldt Bornholmeren julefrokost, og hvordan den gik, kan jeg egentlig ikke rigtig huske. Husker snaps. Og Gajol. Og et vi grinede en hel masse. Imorges vågnede vi blandt andet op til det her ude i brusekabinen:

Tror det er indikationen af en sjov (omend lidt mærkelig) julefrokost. Skiltet blev i øvrigt pænt stillet tilbage på plads i løbet af formiddagen.


Nu skal resten af søndagen bare bruges på at pleje tømmermænd, se fodbold (åbenbart) og lade op til en ny runde i kampen Kunder vs. Mig. 

// Over and Out


4 kommentarer:

  1. Jeg er lige blevet genansat i fakta - så nu har du en at dele din smerte med ;)

    SvarSlet
  2. Jeg overvejer (helt frivilligt) at få arbejde i føtex. Er ved at blive sindssyg af at gå hjemme, har været der før og har i den grad brug for, at genoptjene min dagpengeret!

    SvarSlet
  3. Jeg forstår ikke sammenhængen mellem at være fuld og få lyst til at hugge ting. I mine teenageår kom jeg altid hjem med tasken fuld af shotglas...

    SvarSlet
  4. Synes faktisk ikke at jobbet som kassedame er så slemt, hvis bare man tager det med en smil - kunne i hvert fald godt finde ting der var værre.
    Derudover elsker jeg din blog!

    SvarSlet