Afdelinger i Rodebutikken

mandag den 30. januar 2012

Om alt for mange valg, og om SU-frikadeller

Jeg magter ikke alle de valg livet serverer for mig. Hvad er det lige der er med, at alle mændene vælter ud af busken så snart man er ligeglad?? Nu er jeg også blevet inviteret ud af en rådgiver fra banken. Ved dog ikke lige om jeg siger ja. Altså. Han er jo meget sød og det der. Men nu går jeg jo lidt ud med Handy. Og så er han rødhåret. OG har krøller. Og smiler på sådan en lidt grim måde. Hmm. Men altså. Hvis jeg ikke skal date når jeg er single, hvornår så? Lad os kalde ham NPC, by the way. Så er der styr på det.
Nok om det - jeg magter ikke lige at beslutte noget nu. Dagen har været max lang, og jeg har jo også kulinariske lækkerier at dele ud af!

Det er nemlig dagens udfordring jeg taler om - den næstsidste af slagsen. Og det er:
En opskrift. Og da jeg er studerende, så ynder jeg at gøre mine aftensmåltider så billige som overhovedet muligt. Og denne opskrift er billig, nem og faktisk ret lækker.

Og det er... bum bum buuuuum...

Tun-frikadeller!
Det er super lækkert, og de fleste har alle ingredienserne i køkkenet altid. Du skal til 2 personer bruge:

2 dåser tun i vand
2 æg
2 spsk mel
lidt salt og peber
lidt citronsaft og olie til stegning.

Fremgangsmåde:
1. Hæld vandet fra tunen, og hæld det i en skål
2. Rør tunen godt sammen med æg, mel, salt, peber og citronsaft efter behag
3. form frikadellerne med to teskeer, og steg dem på hver side på panden i ca. 4-5 min.

Og bum - så er der kampbillige frikadeller - er supergode med bulgur og gulerødder til.

Nu vil jeg lige se det sidste af Big Brother, og så skal jeg se dyner.

// Over and out


Ingen kommentarer:

Send en kommentar