Afdelinger i Rodebutikken

tirsdag den 13. december 2011

Julegaver, og om at føle sig overhalet af sine små søskende.

Glædelig 13. december
Jeg var ude og købe julegaver med min lillebror idag. Min høje, tungnemme og meget sparsommelige lillebror. Som kommer til at sparke mega røv med sine fede, dyre julegaver, mod mine små, fedtede SU-tilsølede presenter. Fucking ufedt. Ja undskyld mit engelske sku, men alle der har småsøskende kender følelsen. Den pludselige overraskelse over, at man ikke længere er den største, den stærkeste, den smukkeste, den klogeste, den rigeste og den sejeste med al magt i sit ord. Øv sku! Der røg både Bodyshop-gaveæsker (de store), make-up fra Nilens jord og chanelneglelakker i kurven, uden han blinkede det mindste. Træls. Det eneste positive (og pænt griske) tanke ved det er, at jeg måske så også får en god, stor gave. Ej. Det kan man jo ikke. Sådan være misundelig på dén måde. På ens søskende. Men alligevel. Det er samme følelse jeg får hver gang. Som dengang det gik op for mig at:

- min bror OG søster begge var blevet højere end mig
- min søsters hår egentlig lige pludselig havde forvandlet sig fra en fuglerede til mega lækker lys, lang manke
- min bror er bedre til at spare end mig, og DERFOR kan købe lækre julegaver

Og sikkert mange flere ting, som er for smertelige at huske på. 
Tis. Nå, men god ting: En dag mindre til NZ kommer hjem. Og skal hygge med veninder imorgen. Good thing. 

// Over and out

13. december

En brøkdel af konfekten fra vores konfektdag. 


1 kommentar:

  1. Åh, søde Rodebutik. Du er ikke ene om den følelse der. Jeg er også den ældste, og den eneste på SU. MIn søster er færdig uddannet og har fuldtidsjob, og min bror er lige færdig med sin værnepligt, hvor de jo tjener kassen.
    Jeg tror bare vi må acceptere det og være glade for de store gaver vi får nu, og så gøre gengæld når vi engang tjener mange penge :)
    Men det er godt du kan se det positive stadig. :D

    SvarSlet