Afdelinger i Rodebutikken

fredag den 4. november 2011

Byen eller Ikke-byen?

Store overvejelser.
Skal jeg:
a. tage i byen, blive for fuld, bruge for mange penge, og i min brandert nærmest med sikkerhed ringe til S. Og så ved vi jo godt hvad der sker.
b. blive hjemme, spare penge, være ædru og rydde op og vaske tøj og alt det andet kedelige?

Umiddelbart kan jeg jo godt se hvad der ville være smartest. Men jeg er ikke smart. Jeg er en kegle. Og kan alligevel også "risikere" at S ringer i aften selvom jeg er hjemme, og så står vi muligvis med scenario a igen. For min rygrad er jo non-existing. Og så er det jo i reglen ligemeget.

Men jeg VED det ville være smartest at blive hjemme. For jeg VED at jeg får min dejlige veninde til brunch imorgen kl. kvalme (hvis jeg vælger at tage afsted. Hvis jeg bare bliver hjemme og går tidligt i seng er det bare kl. 10.) Og jeg VED at min far holder stor 50-års fødselsdag imorgen aften, som jeg godt vil kunne kapere bare nogenlunde, uden at være fuldstændig tømmermændshærget med frotté på tænderne og skægpest i ansigtet.

Øjh. Jeg ved det ikke. Jeg ved ingenting.. Måske bare EN ENKELT øl.. Og så lige hjem i seng. Og kan jo slukke telefonen...

Hvordan kan det være at vi altid prøver at retfærdiggøre de handlinger vi VED ikke gavner os? Og på den måde finder alle de positive elementer i at synde, og på den måde legimiterer det overfor os selv? I stedet for bare at sige: Desværre Søster Lystig, ingen øl til dig, du skal tidligt op imorgen, og har en lang dag og i øvrigt ingen penge. Slut og godnat.

Det sker jo bare ikke..
Jeg er overbevist om, at min djævel på den ene side er meget bedre til at overtale, end englen er. Han har i hvert fald sine talegaver i orden. Falder jo i hver gang.
Så kære lille engel på min ene skulder: Tag for fanden at smøg ærmerne op, skru op for harpen og hold mig på dydens smalle sti! Eller. Hjælp mig med at finde den der sti. Okay?!

Hvis nu bare min engel på skulderen så sådan ud:
Så ville det nok være lidt nemmere at lytte, ik'?!

// Over and out


2 kommentarer:

  1. Hvad endte du så med at gøre? (: Var du fornuftig eller?
    Og er der mere nyt fra NZ? Er han lagt lidt på is?

    Jeg havde en skøn aften på fredagsbaren, hvor der var proppet! N var der godt nok ikke, men han skrev da til mig :D Han var på arbejde, så vi skrev lidt frem og tilbage og jeg tog så forbi ham da jeg skulle hjem, bare lige for at sige hej. Og han var ret sød og spurgte om vi ikke kunne ses mandag i stedet, men han nok skulle følge mig hjem.
    Jeg havde også tænkt at vi skulle sove hver for sig alligevel, så det passede mig helt fint. Så jeg fik bare et godnatkys.

    - Lullie, de har fundet ud af at hun har fundet en virkelig skøn mand.

    SvarSlet
  2. Jeg endte med at lade fornuften råde, og blev hjemme. Rigtig godt træk, hvis jeg selv skal sige det. NZ skrev faktisk en besked igår - skriver et indlæg om det om lidt.

    Det var godt at fredagsbaren var god - Ham N virker som en god fyr.

    // Rodebutikken

    SvarSlet