Afdelinger i Rodebutikken

lørdag den 24. september 2011

Tømmermændstanker

Der er en fugl der har forsøgt at flyve gennem mit køkkenvindue hele dagen. Ret irritationsfremkaldende, hvis jeg selv skal sige det. Bonk, bonk, bonk. Og så er det at jeg i min tømmermandståge totalt overfortolker. Tænk hvis der lå symbolik i fuglen. At den sad udenfor, udemærket kunne se, kunne forestille sig livet indenfor, men aldrig opnå det. Sådan har jeg det lidt i øjeblikket. Panden-mod-en-mur-stadiet. Man forestiller sig lykken, kan se den, ja næsten føle og mærke den, men ikke nå den. Ikke gribe den eller nå den. Endnu. Hmm.. Det bliver godt nok dybt, denne ellers helt almindelige lørdag.

Tømmermændene efter en meget hyggelig aften i byen med pigerne, er efterhånden ved at fortage sig. Jeg var hjemme omkring klokken 5, efter at have ventet på mit tog i en halv time på Valby station. Og vågnede igen klokken 8. Hvor dumt er det?! Og så med en meget urolig mave. NZ var dog på skype, og vi fik en lille skyper på en halv times tid, hvilket hjalp en del, da han sagde jeg stadig så dejlig ud, selv i nattøj og pandaøjne. Da jeg ringede op, var han så bare (uheldigvis) nede i deres fællesrum, og jeg fik så lige lov til at hilse på 4 af hans kammerater i tømmermændsuniform - inkl. knold og lyserød natkjole med sløjfer. Lad mig bare sige, at kinderne matchede natkjolen meget fint. Han smuttede dog op på sit værelse, så vi kunne snakke lidt i fred, inden han skulle ud. Dejligt.

Og så ringede min søde veninde og spurgte om jeg ville spise frokost med hende, så jeg hoppede på cyklen med urolig mave og tilhørende pandaøjne, og fik hygget lidt på cafeen. Kom også til at gå i H&M. Hold nu op. Købte en nederdel. Som jeg overhovedet ikke har råd til. Men den var jo pæn. Er pæn. Så skidt med det. Hvem har også brug for mad? Det er overvurderet. Så kan jeg også bedre passe den. Win.

Nu tror jeg sørme jeg vil gå ud og gå amok i yoghurt og sætte movie of all times - Pearl Harbor på, og forsætte den evindelige, indvendige diskussion med mig selv om, hvem der er pænest af Ben Affleck og Josh Hartnett. Tough call. Hav en skøn lørdag!

// Over and out - fra hende hvis yndlingsudtryk tilsyneladende er blevet "Jesus Christ", "Christ", og "Jesus Kristus". Jeg er åbenbart i mit religiøse hjørne for tiden.

Hallelujah.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar