Afdelinger i Rodebutikken

torsdag den 18. oktober 2012

Tyv?!

Det er simpelthen bare typisk mig. Her går man og prøver at være "den gode medborger" og alt det der, men det kan man åbenbart ikke i Husum. Nu falder jeg bare ind i mængden af hælere og bordel-ejere.

Hvorfor, spørger du?
Jeg var en tur i Føtex igår efter arbejde for at handle ind til aftensmad, da jeg ser at der ligger en pung på en af hylderne. Jeg tænker lidt. Kigger lidt på den. Vender mig om og går tre skridt inden den berømte samvittighed pludselig lander på min skulder med et bump, og spørger om jeg ikke skal være den gode medborger og tage den med op og aflevere den i informationen?
Okaaay okay. Vender om, tager pungen, modstår trangen til at kigge i den (come on, det er svært at lade være!), og lægger den ned i kurven.
Får handlet færdigt og går op mod kassen. Lægger pungen op i mit net da jeg skal stille kurven fra mig, betaler for mine varer, og går. Og ja, jeg glemmer da alt om den skide pung lige der midt i ulvetimen, hvor samtlige børn i børnehavealder i Husum står i Føtex' Bager og skriger på et pølsehorn, så man risikerer permanente høreskader og kronisk, frivillig barnløshed ved at skulle krydse hvad der tilnærmelsesvis minder om en slagmark, og nå udgangen.

Da jeg kommer ud på den anden side og har fået rystet barnevanter, halve teboller, tegninger og snot af mig, har jeg forsat glemt alt om den dumme pung der stadig ligger på bunden af mit net og hygger sig blandt clementiner og madpandekager.

Lige indtil jeg kommer hjem, og den ligger der i al sin brune skind-helvedes vælde på bunden af mit lasede "Faaborg Multitrans" handle-net (jeg ved ikke hvor jeg har det fra. Virkelig. Hvorfor ender de grimme ting altid hos mig??) Anyways. Så ligger den der. Nå. Står lidt og kigger på den. Stikker lidt til den med det yderste af min pegefinger, og overvejer situationen. Den skal på politistationen. Selvfølgelig skal den det. Men man kunne jo godt liiiiige kigge i den... Jeg gør det...


.....



.... Fuck.


For ja, hvad er der indeni den? Absoulut niente. Lige undtagen det prismærke som en sikkert ærgelig teenage flaskepraktikant har sat på, inden han har sat den på en krog, hvorfra en random Husum-borger har taget den, kigget på den, holdt den lidt, båret den hele vejen over til "Kiks & Kager", placeret den på en hylde som et andet lavpraksis borger-attentat, fået den til at se meget ejet og glemt ud, og skredet fra den. Kun så jeg kunne komme, som sød og uskyldig tilflytter (for det er jeg. Husum, Søborg - Very different! Vil du i øvrigt vide hvor jeg er vokset op? Tag et kig her) og tro at den var glemt og savnet.

Det var den så ikke....

Er jeg så tyv nu? I teorien vel. Men altså. Det var jo ikke med vilje! God tro og alt det der.
Har overvejet at gå tilbage med den. Men tør ikke. Hvad nu hvis de tror jeg lyver!?
Så den bliver hos mig. Nu bor den i min hue/halstørklæde/ensomme-vanter-kasse. Se, her er den:




Dumt. Nå. Nok om det.

Så var der jo også noget med en flytning. Som jeg kaster mig ud i lige om lidt. Flytter d. 1. Cirka. Hvis håndværkerne når at blive færdige derovre. Jeg var derovre igår for lige at se hvordan det står til. Den var helt smadret da jeg sagde ja til den, fordi der havde boet en gammel mand som ikke havde vedligeholdt den. Synes faktisk kun den så endnu værre ud igår. Ej. Men næsten. De var ved at rive tapet og det gamle køkken ned, og male lofter. Og inden 14 dage skal de have malet det hele, slebet gulve og sat nyt køkken op. Jeg er godt nok lidt spændt.

Og så er der jo lige den lille detalje, at min nuværende lejlighed skal pakkes ned. I flyttekasser. Og jeg har kun samlet 3 dage til at gøre det i.

... Nå ja, man nyder vel lidt udfordring ikke? Oveni bachelorprojekt, massivt arbejdspres og eksamenslæsning så er det jo bare krymmel på toppen af livets store kiksekage.

// Over and Out 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar