Afdelinger i Rodebutikken

mandag den 2. juli 2012

Tivoli og Totalydmygelse

Havde da lige verdens bedste date i lørdags. Den var helt perfekt. Vi smuttede ind mod Tivoli i en taxa, spiste let aftensmad og drak kølig hvidvin på "Den Skaldede Kok" inde i haven, gik derefter en tur rundt og så på mennesker, købte mere hvidvin, og satte os til rette for at se Den Eneste Ene. Musicalen kan virkelig anbefales - den var meget underholdende, og jeg nød det. Blev også halvfuld, dog. Og min kære mand viste sig fra sin følsomme side, ved faktisk at få tårer i øjnene på et tidspunkt under forestillingen. Nuuurh. Så bliver det vist ikke bedre.
Efter forestillingen gik vi over på plænen og lyttede til swing-musik og drak mere hvidvin, mens vi (sikkert) var meget belastende ved at kysse omkring hvert 10. sekund.
Omkring kl. 12 smuttede vi hjem under dynen som en skøn afslutning på en helt perfekt aften.


...


... Og så lover jeg, at det sukkersøde er overstået.

For dagen efter indeholdt så pinlige elementer, at jeg knap nok kunne være i mig selv. Hvorfor sker sådan noget altid for mig?

Det hele startede, da jeg var nede på min fars arbejde hvor jeg har nogle flyttekasser stående midlertidigt. Jeg var nede for at rydde op, smide ud, og minimere antallet af kasser, hvilket gik rigtig fint. I en af kasserne finder jeg så... et elektronisk nydelsesapperat (I ved hvad jeg mener!), sammen med et par bunny-ører og lidt andre rekvisitter. Da det har ligget længe, kyler jeg det i en sort sæk til udsmidning, og tænker ikke mere over det.
Senere kommer min far, for at hjælpe med at køre de sorte sække på genbrugsstationen. Nu er det så bare sådan, at man ikke længere må smide sorte sække i containeren. Så de skal tømmes. Og der var en del. Så min far og jeg begynder bare lystigt at tømme sækkene ned i containeren.

... Jep. Lige præcis. Det er selvfølgelig min far der får fat i lige netop dén sæk hvori mine Love-devices ligger gemt. Jeg kunne have gravet mig ned. Virkelig. Skyndte mig væk fra gerningsstedet, hen til bilen, og lod som om jeg havde enormt travlt med at få smidt de havefliser ud, som vi også havde med.
Så travlt, at jeg kylede flisen over i den pågældende container, og ikke lige opdagede at der lå vand i bunden. Det førte til, at en kaskade af mudret klamt vand stod op af den, og over på en uskyldig mand på den anden side, hvis jakke, bukser og bil fik en vasketur. Ups. Jeg undskyldte tusind gange, selvom det bestemt ikke lignede, at Hr. Danmark synes det var specielt morsomt at få oversprøjtet sin Kia Picanto og smarte vest i tidens tern fra Kvickly's non-food afdeling.

Pis os'.

Skyndte mig hjem, gravede mig ned, og tror egentlig bare det er bedst, at jeg i eftermiddag smutter mod Roskilde - her er der vel andre klaphatte at forene sig med.
Kom og besøg mig, hvis I har lyst - jeg ligger i Mormor-lejren i Vest, ved C-tårnet (vist nok).

God festival, god uge og god sommerferie!

// Over and Out

1 kommentar:

  1. Ej det er simpelthen bare for sjovt :D Men åh hvor kan jeg godt forstå du er flov - nævnte din far noget? (Nej nok ikke, han har vel også haft røde ører ;))

    God tur på Roskilde! Hold kæft jeg er misundelig!

    Kram

    SvarSlet